Citrondragongryta

Idag har jag gjort citrondragongryta. En riktigt god gryta som passar lika bra till vardags som till fest :)

Ingredienser:

500-600 g fläskfilé
5 dl Matlagningsgrädde
Dragon
Salt
svartpeppar
Koncentrerad Citron


Skär filén i skivor ca 1cm.
Bryn på filén i stekpanna eller gryta så den får färg.
Krydda med salt och peppar.
Tillsätt grädden.
Krydda rikligt med dragon
Smaka av.

Låt puttra under lock medans riset/potatisen kokar, ca 20 min.

Sist tillsätt lite koncentrerad citron, smaka av.

Servera till ris eller kokt potatis.



Jag ber om ursäkt för mina mosade potatisar.
Det såg så gott ut så jag hann inte ta kort innan jag började äta :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0