Indisk kycklinggryta

Idag har det stått tenta på schemat för min del, därför har det varit en liten pluggpaus i bloggen. Men nu är jag tillbaks för att dela med mig av de två senaste dagarnas mat och bak.

Igår gjorde jag Indisk kycklinggryta. Otroligt gott, med många nyttigheter i.

Ingredienser

4 kycklingklubbor (Jag använde kycklingfilé istället, fungerar lika bra!)
2 äpplen
1-2 gula lökar
1 msk curry
1 tsk gurkmeja (för färgens skull)
1 squash
4 tsk flytande margarin
4 msk mango chutney
1 hönsbuljongtärning
4-5 dl vatten
2 späda morötter
1 purjolök eller ett par salladslökar


Gör så här

Ta bort skinnet från kycklingen.
Skölj och kärna ur äpplena. Skär dem i små tärningar. Skala och grovhacka löken.
Tärna squashen.

Fräs curry, gurkmeja, äpple, squash och lök i matfettet i några minuter.
Tillsätt mango chutney, buljongtärning och vatten. Lägg i kycklingdelarna och koka under lock i 25-30 minuter.

Lägg ner de skalade och skivade morötterna efter ca: 20 minuter. Lägg i den sköljda och finskurna purjon eller salladslöken. Sjud några minuter.

Servera med ris eller bulgur

Receptkälla: Matklubben.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0