Punschparfait/glass med russin

Till lördagsmyset idag gjorde jag punschglass/parfait med russin. Mycket och god smak.


Smaksättning:
2 dl russin
2 dl punsch (jag använde mig av Carlshams Flaggpunsch, passar super!)

Lägg russinen i en tättslutande burk och häll över punschen. Låt stå i rumstemperatur i minst ett dygn.


Glass/Parfait:
4 äggulor
4 msk florsocker
4 dl vispgrädde


Vispa äggulor och florsocker pösigt. Vispa grädden hårt för sig. Blanda i grädden i äggsmeten. Rör i smaksättningen. Häll i en burk med lock (en gammal glasslåda t.ex.) och ställ in i frysen. Det tar ca 5 timmar för glassen att frysa.



Mmm..

Kommentarer
Postat av: Syster

mmmmm, det måste jag testa att göra. Lät mycket gott! var det godare än Ben & Jerry? ;)

2009-03-22 @ 01:07:30
URL: http://slirisen.blogg.se/
Postat av: Emma

Mja, inte godare än Ben and Jerry. Inte enligt mig i alla fall. Är inte så glad i alkoholsmaken. Den är supergod, fast i mindre mängder :) Men om du frågar Gustav så är den tusen gånger godare än B&J :P

2009-03-22 @ 17:35:30
URL: http://slemuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0