Kycklinggratäng

Dagens recept är kycklinggratäng. Jag gjorde den i egen tappning och den blev otroligt god! Vi åt bulgur till, men det passar lika bra att servera ris till.


ca 700 g kycklingfilé
1pkt bacon (140g)
salt
svartpeppar

5 dl créme fraiche med valfri fetthalt ( jag körde med 15%)
1 dl matlagningsgrädde
1 - 2 dl riven parmesanost (jag hade ingen parmesan hemma, utan bytte ut mot 12% riven ost - blir inte samma smak som med parmesan, men blir gott ändå :)
2 - 3 msk Sweet Chili sås
2 stora vitlöksklyftor
3 - 4 msk kycklingfond

Skär filén i strimlor. Skär baconen i bitar. Stek upp detta, salta och peppra.
Blanda ihop: Creme fraiche, grädde, ost, sweet chilisås, pressade vitlöksklyftor och kycklingfond. Lägg kyckling och bacon i en ugnsfast form, häll blandningen över. Grädda 10-15 min i 225 gr. Servera sallad och bulgur eller ris till.



Mums!





Källa: Matklubben.se

Kommentarer
Postat av: Hannah

Låter jättegott. ska testa det :)

2009-03-10 @ 14:43:52
URL: http://deepheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0