Vasaknutsblåbärssnurror?

Natten kändes alldeles för kort. Klockan är halv ett på dagen och jag är lika trött som en ojäst deg är ojäst. Typiskt mig att gå och lägga mig så sent när jag är ensam. Och att man alltid ska vara efterklok.. hmpf!


Aja, på tal om deg! Idag blir det bak av "Vasaloppssnurror" här hos mig. Jag vet inte riktigt vad det ultimata ordet för dem är, blåbärsbulle kanske? Alla, inlusive jag själv, har nämligen sett ut som frågetecken då ordet vasaloppssnurra har nämnts. Alla vet vad det är - ni vet sådana där "knutbullar" som ofta finns på konditorier med blåbärssyltsfyllning och så är de doppade i socker. I alla fall så står vasaloppsbullar/blåbärsbullar/blåbärsknutar på baklistan idag. Och jag lovar både recept och bild här på bloggen när jag är färdig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0