Grillad kotlett med klyftpotatis.

Jag tog mig friheten att fuska i köket häromdagen. Färdigkryddat kött fick jag med mig i all hast från affären. Detta grillades och serverades i sällskap med klyftpotatis och grönsallad.

4 portioner

Ingredienser:

4 kotletter

Klyftpotatis:

ca 10 potatisar
1-2 msk soja
½ dl olivolja
3 vitlöksklyftor, pressade
1 krm vitpeppar
1-2 krm svartpeppar
1 tsk grillkrydda
1 msk oergano

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Tvätta potatisen och dela den i klyftor, gärna med skalet på. Koka upp lättsaltat vatten och koka klyftorna i ca 3 minuter. Häll av vattnet och lägg klyftorna i en djup plåt eller ugnsfast form. Blanda olja, soja, vitlök, vitpeppar, svartpeppar och grillkrydda. Pensla potatisklyftorna med blandningen och strö oergano över. Sätt in i mitten av ugnen i 20-35 minuter, eller tills de är "lagom". Grilla under tiden kotletterna. Servera klyftpotatis och kött tillsammans med en fräsch grönsallad. Smaklig måltid!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att du har skrivit in nya recept:D massa gott! Det med kyckling och currysås såg riktigt smaskens ut! Lycka till med kontraktskrivningen i morrn! Kram på dig syrran!

2009-05-05 @ 21:41:33
Postat av: Anonym

Vad kul att du har skrivit in nya recept! Det med kycklingen och currysåsen såg särskilt gott ut:)Lycka till med kontraktskrivningen i morgon!

Kram på dig syrran!

2009-05-05 @ 21:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0